INSTANCIA
INSTANCIA: és un model bàsic de comunicació amb l'Administració pública que, amb lleugeres variants, un administrat o interessat pot utilitzar per reclamar, sol·licitar, denunciar o com a substitut d'algun imprès. També és útil per a lliurar adjunta documentació o informació a l'Administració. Penear seu contingut, la instància es divideix normalment en un encapçalament, una exposició de fets i fonaments de dret i una sol·licitud; a més d'una relació de la documentació adjunta. A l'encapçalament s'ha d'identificar el organisme públic o l'Administració competents, així com les dades que identifiquen l'administrat. Aquestes dades poden ser, entre altres, el nom, cognoms i adreça postal (ciutat, codi postal, carrer, número, pis, porta) als efectes de notificacions. Amb caràcter opcional, pot afegir-se el telèfon o l'adreça de correu electrònic. En alguns ordenaments jurídics, com l'espanyol, cal que el particular manifesti expressament que consent en la notificació per mitjans telemàtics. L'exposició de fets i fonaments de dret sol estar encapçalada per la paraula "EXPOSA" i en ella es relacionen, de manera ordenada els fets o circumstàncies que justifiquen o legitimen el que es demana més endavant. La petició sol agregar sota el títol de "SOL·LICITA" i expressa, concretada al màxim, l'acció, ajuda, correcció d'error, modificació, reconeixement d'un dret que l'interessat persegueix. Sota el títol "DOCUMENTACIÓ ADJUNTA", si és el cas, s'esmenten tots els documents que s'afegeixen a la instància per justificar la veracitat del que s'ha afirmat o el compliment dels requisits. Al peu de l'escrit s'anoten ciutat, data i signatura, així com el nom de l'organisme o càrrec al qual es dirigeix la instància.
No hay comentarios:
Publicar un comentario